Pizza jest pyszna, ale jej skład nie należy do najzdrowszych, więc traktujemy tą potrawę jako fast food. Duże ilości białej mąki, sera oraz tłustego mięsa czynią ją niezbyt wartościową pod kątem odżywczym. Co zatem zrobić, jeśli uwielbiamy pizzę i chcielibyśmy jadać ją o wiele częściej niż to „dozwolone” w zdrowym stylu życia? Spróbujcie upiec alternatywny spód pod Wasze ulubione składniki! Zaproponuję poniżej spód brokułowy, który jest bardzo łatwy w wykonaniu i niezawodny.

fullsizeoutput_b65

Składniki

  • świeży brokuł,
  • 3-4 łyżki mąki (ja użyłam kukurydzianej),
  • 2 jaja,
  • 1 ząbek czosnku,
  • 1 łyżka oleju rzepakowego,
  • mozzarella,
  • przypraw: oregano, pieprz, szczypta soli,
  • jako dodatki użyłam pieczarek, rukoli, świeżych i suszonych pomidorów oraz ogórka.

Przepis

  1. Brokuł podziel na kilka części i po kolei rozdrabniaj w malakserze pulsacyjnym ruchem na wiór.
  2. Dodaj jaja, wyciśnięty czosnek, olej oraz mąkę.
  3. Wymieszaj dokładnie na jednolitą masę.
  4. Blaszkę do pieczenia wyłóż papierem pergaminowym.
  5. Wyłóż masę równomiernie na papier za pomocą dłoni.
  6. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 15 minut (kontroluj czas pieczenia, aby spód się nie przypalił).
  7. Wyjmij blaszkę z piekarnika i rozłóż na wierzchu składniki, które nadają się do podpieczenia, np. pieczarki, mięso, tofu, ser.
  8. Zwiększ temperaturę do 200 stopni i włóż blaszkę ponownie do piekarnika. Zapiekaj kolejne 10 minut do momentu, aż składniki się upieką.
  9. Składniki typu: rukola, suszone pomidory, ogórek, oliwki rozłóż na wierzchu po wyciągnięciu z piekarnika.

Mam nadzieję, że Wam zasmakuje. Na zdrowie!

fullsizeoutput_b61

Udostępnij post
Brak komentarzy

Zostaw komentarz