Chrupiące fit hamburgery z lekką sałatką

Chrupiące fit hamburgery z lekką sałatką

Sezon grillowy rozpoczęty, a wraz z nim pojawia się ochota na coś chrupiącego, najlepiej „na wynos”.
Domowe hamburgery to prosty i szybki sposób na to, żeby zjeść fast food’a bez wyrzutów sumienia.
Wiemy jakie mięso wybieramy, zamieniamy smażenie na opiekanie w folii, robimy własny sos,
do tego chrupiące pieczywo i sałatka ze świeżych warzyw…

logo2-1

 

Składniki

  • Mielone mięso wołowe – ok. 200-250 g
  • Białko jaja – 1 sztuka (może być również 1 łyżka otrębów owsianych lub siemienia lnianego)
  • Olej rzepakowy – 1 łyżka
  • Bułki pełnoziarniste – 2 sztuki
  • Ulubiona sałata lub mix sałat– 2 garście
  • Papryka czerwona – 1 sztuka
  • Papryka żółta – ok. 0,5 sztuki
  • Pomidor – 1- 2 sztuki
  • Musztarda – 1 łyżeczka
  • Śmietana/jogurt naturalny/jogurt grecki – 1-2 łyżki
  • Oliwa z oliwek, olej lniany, inny – 1 łyżka
  • Przyprawy: sól, pieprz, majeranek, czosnek, ostra papryka

Przepis

  1. Mięso przyprawiamy, mieszamy z białkiem/otrębami/siemieniem i olejem.
    Formujemy kotlety, lekko spłaszczamy i zawijamy dosyć szczelnie w folię aluminiową.
  2. Grillujemy lub rozgrzewamy patelnię i opiekamy zawiniątka po 8 minut z każdej strony.
  3. Warzywa kroimy w plastry i mieszamy z sałatą (część odłożyć do hamburgerów).
  4. Z musztardy i jogurtu greckiego/naturalnego/śmietany robimy sos do hamburgerów.
  5. Ten sam sos możemy dodać do sałatki lub polać ją oliwą/olejem lnianym/innym zdrowym tłuszczem.
  6. Bułkę przekrojoną na pół podpiekamy chwilę w piekarniku, na suchej patelni albo na grillu.
  7. Przekładamy pieczywo mięsem, sosem i warzywami.

Przyjemnego, zdrowego chrupania!

Przepis (3)

Udostępnij post
Brak komentarzy

Zostaw komentarz