Krem z dyni i papryki

Kolory za oknem inspirują do gotowania w barwach jesieni. Oznacza to, że sezon na dynię otwarty. Dzięki wkomponowaniu dyni w jesienno – zimowe menu zapewniamy sobie wzmocnienie odporności, ale nie tylko. Zobaczcie, co w sobie kryje:

  • witaminę A – dla zdrowych oczu, pięknej skóry i poprawy odporności organizmu,
  • witaminę C – dla wzmocnienia odporności oraz prawidłowego krążenia,
  • witaminy z grupy B – dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego,
  • witaminę E – dla ograniczenia procesów starzenia organizmu,
  • miedź – dla skutecznego wchłaniania żelaza w przewodzie pokarmowym, budowy czerwonych krwinek i enzymów, a także właściwego metabolizmu tłuszczu,
  • żelazo – dla procesów krwiotwòrczych,
  • błonnik pokarmowy – dla regulacji trawienia i zwiększenia uczucia sytości,
  • 26 kcal/100g – dla zgrabnej sylwetki.

Proponuję od razu zrobić zapasy. Dynię można upiec i przechowywać w lodówce lub zamrozić. Dzięki temu uzyskamy odżywczą bazę w postaci musu do posiłku. Moją propozycją jest gęsta zupa krem z dyni i papryki. Cudownie rozgrzewa, jest sycąca i ma aksamitną konsystencję.

dynia-1-4

Składniki

  • dynia – 200 – 300 g,
  • czerwona papryka – 0,5 szt.,
  • cebula czerwona – 0,5 szt.,
  • czosnek – 1 ząbek,
  • oliwa lub olej rzepakowy – 0,5 łyżeczki,
  • pestki dyni – 1 łyżka,
  • jogurt naturalny – 1 łyżka,
  • przyprawy: sól, pieprz, ostra papryka i tymianek.

Przepis

  1. Kroimy cebulę, paprykę i obieramy czosnek.
  2. Dynię obieramy, wydrążamy miąższ i kroimy w kostkę.
  3. W garnku lub rondelku rozgrzewamy olej/oliwę.
  4. Podsmażamy chwilę cebulę na małym ogniu.
  5. Dorzucamy cały ząbek czosnku oraz paprykę. Podsmażamy do momentu, aż papryka lekko zmięknie.
  6. Dodajemy dynię i zalewamy ok. 500 ml wody.
  7. Przyprawiamy solą, pieprzem, tymiankiem oraz szczyptą ostrej papryki.
  8. Całość mieszamy i przykrywamy na ok. 20 min.
  9. Sprawdzamy, czy smak nam odpowiada, a jeśli nie to możemy pokombinować i dodać więcej przypraw.
  10. Miksujemy, nalewamy do naczynia.
  11. Na środek kładziemy łyżkę jogurtu, delikatnie mieszamy i posypujemy podprażonymi pestkami dyni.

Przepis (3)

dynia-1-7

Udostępnij post
Brak komentarzy

Zostaw komentarz