Omlet gryczany z pomidorem i zielonym groszkiem

Omlet gryczany z pomidorem i zielonym groszkiem

Łatwe w przygotowaniu, ciepłe i aromatyczne. Po takie śniadanie sięgam najczęściej, aby przyjemnie zacząć dzień. Omlet to zdrowa i uniwersalna baza, do której możemy dołączyć ulubione składniki. 

Zielony groszek, podobnie jak inne zielone warzywa, jest źródłem wapnia, magnezu, kwasu foliowego i żelaza. Zawiera również błonnik pokarmowy, dzięki czemu wpływa na regulację trawienia, odczucie sytości po posiłku i utrzymanie poziomu glukozy we krwi. Co więcej, zawiera kwas nikotynowy, który wpływa na redukcję „złego” cholesterolu. Słynie również z tego, że zawiera leucynę – aminokwas, który aktywuje procesy metaboliczne odpowiedzialne za budowę masy mięśniowej i redukcję tkanki tłuszczowej. Z tego powodu bardzo często stanowi składnik odżywek sportowych dla osób, które chcą poprawić efekty swoich treningów.

tygiel-5

Składniki

  • jajo – 2 szt.,
  • mąka gryczana – 2 łyżki,
  • woda lub mleko 1,5 % – 30 -40 ml,
  • olej rzepakowy – 1 łyżeczka,
  • pomidor – 1 szt.,
  • zielony groszek – 2-3 łyżki,
  • proszek do pieczenia lub soda oczyszczona – 0,3 łyżeczki,
  • przyprawy:  rozmaryn, szczypta gałki muszkatołowej, pieprz, soli,
  • opcjonalnie: parmezan, płatki drożdżowe.

Przepis

  1. Do miski przesiewamy mąkę i proszek do pieczenia lub sodę oczyszczoną.
  2. Dolewamy wodę lub mleko i mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji.
  3. Dodajemy żółtka, przyprawy i ponownie mieszamy. Masa powinna mieć półpłynną konsystencję. W razie potrzeby dodajemy więcej wody.
  4. W osobnym naczyniu ubijamy białka i mieszamy delikatnie z masą omletową.
  5. Rozgrzewamy na patelni olej, wlewamy masę i równomiernie rozkładamy za pomocą łyżki.
  6. Smażymy pod przykryciem na średnim ogniu ok. 5 minut.
  7. Na wierzchu rozkładamy plastry pomidora, zielony groszek i posypujemy parmezanem.
  8. Przykrywamy i smażymy kolejne 2-3 minuty.
  9. Zsuwamy omlet na talerz i gotowe.

Przepis (3)

Udostępnij post
Brak komentarzy

Zostaw komentarz