Owsianka z karmelizowaną gruszką i prażonym słonecznikiem

Owsianka z karmelizowaną gruszką i prażonym słonecznikiem

Jako miłośniczka owsianki eksperymentuję z rozmaitymi dodatkami do niej (Moją ulubioną znajdziecie tutaj -> Owsianka bananowo-jabłkowa).  Polecam jedzenie ciepłych śniadań zwłaszcza w okresie jesienno – zimowym. Dzięki temu rozgrzejemy organizm od wewnątrz i zyskamy energię na początek dnia. Często przygotowuję ją wieczorem. Dzięki temu rano mogę zaoszczędzić trochę czasu. Dodatkową korzyścią jest to, że płatki dobrze pęcznieją, owsianka jest zwarta i gotowa na dodatki.  Próbowaliście z gruszką? A z gruszką karmelizowaną? Jeśli nie, to gorąco polecam. 

m-1

Składniki

  • płatki owsiane górskie – 5 łyżek,
  • otręby owsiane – 1 łyżka,
  • woda – 300 ml,
  • mleko 1,5% lub napój roślinne – 100 ml,
  • gruszka – 1 szt.,
  • masło klarowane lub olej rzepakowy – 1 łyżeczka,
  • miód lub ksylitol – 1 łyżeczka,
  • nasiona słonecznika – 1 łyżeczka,
  • siemię lniane – 1 łyżeczka.

Przepis

  1. Płatki i otręby gotujemy na wodzie i mleku przez 5 minut.
  2. Przekładamy do naczynia, dodajemy siemię lniane i przykrywamy, aby przyspieszyć pęcznienie.
  3. Kroimy gruszkę w kostkę oraz podsmażamy chwilę na płaskiej łyżeczce oleju lub masła klarowanego.
  4. Po chwili dodajemy miód lub ksylitol i mieszamy do momentu, aż się zarumieni i poczujemy zapach karmelu.
  5. Dodajemy do płatków, posypujemy prażonymi nasionami słonecznika.

Przepis (3)

m-1-3

Udostępnij post
Brak komentarzy

Zostaw komentarz