Owsianka bananowo-jabłkowa

Owsianka w wersji, której jestem wierna od lat. W sezonie jesienno – zimowym sprawdza się idealnie na rozpoczęcie dnia. Rozgrzewa, syci i dodaje słodyczy o poranku.

logo2-23
Składniki

  • Płatki owsiane górskie – 5 łyżek
  • Otręby owsiane – 1 łyżka
  • Banan – ½ szt.
  • Jabłko – ½ szt.
  • Mleko 1,5% lub napój roślinny – 150 ml
  • Opcjonalnie: łyżeczka nasion słonecznika, orzechów, nasion chia lub świeżo mielonego siemienia lnianego, rodzynek, miodu, oleju lnianego

Przepis

  1. Płatki i otręby przepłukać zimną wodą.
  2. Jabłko i banana drobno pokroić.
  3. Przełożyć składniki do rondelka, a następnie zalać wodą i mlekiem w proporcji 1:1. Jest to mniej więcej taka ilość, jaka mieści się w miseczce śniadaniowej (około 300-400 ml)
  4. Gotować na małym ogniu ok. 10 minut.
  5. Przełożyć do miseczki i przykryć na ok. 3 min.
  6. Posypać cynamonem.
  7. Jeśli zdecydujesz się na olej i miód, dodaj je po przestudzeniu, żeby nie straciły swoich właściwości.

Przepis (3)

Udostępnij post
Najnowszy komentarz

Zostaw komentarz