Gryczana pizza z patelni z rukolą, kurczakiem, papryką, oliwkami i serem feta

Pizza gryczana z rukolą, kurczakiem, papryką, oliwkami i serem feta

Zdrowe odżywianie często kojarzy się z masą wyrzeczeń, rezygnacją z ulubionych potraw, wszelkich pokus. A co jeśli niezdrowe pokusy zamienimy na zdrowe? Nie znam osoby, która nie lubi pizzy, dlatego zachęcam do wypróbowania poniższego przepisu, aby cieszyć się nią bez poczucia winy.

DSC_0876 (3)

Składniki

  • Mąka gryczana (pełnoziarnista) – 6 łyżek,
  • Olej rzepakowy – 1 łyżeczka,
  • Drożdże suszone -0,5 łyżeczki,
  • szczypta soli,
  • ciepła, przegotowana woda – ok. 1/4 szkl.

Przepis

  1. Mąkę przesiać oraz wymieszać z drożdżami i szczyptą soli.
  2. Ciepłą wodę wymieszać z łyżeczką oliwy i wlać do mąki.
  3. Wyrobić ciasto (w razie potrzeby można dodać trochę więcej wody).
  4. Odstawić w ciepłe miejsce, aż podwoi objętość.
  5. Przygotować sos (przepis poniżej).
  6. Ciasto zarobić ponownie i wylepić nim natłuszczoną patelnię – można moczyć palce w ciepłej wodzie, co ułatwi rozprowadzanie.
  7. Smażyć pod przykryciem ok. 5-7 minut.
  8. Posmarować sosem, wyłożyć dodatki z wyjątkiem rukoli i ponownie smażyć pod przykryciem ok. 10 min.
  9. Dodać na wierzch rukolę.
  10. Te same kroki możesz wykonać, jeśli chcesz przygotować pizzę w piekarniku.

Sos (1)

Wyciśnięty ząbek czosnku i posiekaną małą cebulę podsmażyć chwilę na łyżeczce oliwy lub oleju rzepakowego. Dodać przecier pomidorowy (passatę – ok. 150-200 g i przyprawy: oregano, bazylię, pieprz, szczyptę soli i ostrej papryki. Całość podgrzewać 10 minut na niewielkim ogniu.

Dodatki

  • Upieczone lub ugrillowane kawałki kurczaka lub indyka  – ok. 150 g,
  • Ser feta – 1 łyżka,
  • Papryka czerwona – 0,5 szt.,
  • Rukola – 1 garść,
  • Oliwki zielone lub czarne – 1 łyżka.

Przepis (3)

Przepis pochodzi z bloga Vege z miłością. Dziękuję za inspirację, a was zachęcam do odwiedzenia tej strony w celu poszukiwania zdrowych alternatyw dla fast food.

Udostępnij post
Brak komentarzy

Zostaw komentarz