Podjąłeś już decyzję? Chcesz zmienić swoje nawyki żywieniowe, styl życia i zadbać o swoje zdrowie?
Czas na naszą konsultację. Zanim jednak się spotkamy, proszę Cię o drobne przygotowanie.
Stwórz dzienniczek odżywiania i aktywności fizycznej, abym mogła przeanalizować Twoje codzienne nawyki.
Dowiedz się także, co jest istotne przed pomiarem na analizatorze składu ciała. Tworząc dla Ciebie plan odżywiania muszę znać ogólny stan Twojego zdrowia,
dlatego na pierwszą wizytę przyjdź z wynikami badań lub przygotuj się na to, że poproszę Ciebie o ich wykonanie w najbliższym czasie.
Zapoznaj się z poniższym krótkim poradnikiem, w którym opisuję dokładniej zalecenia przed konsultacją.
Jeśli masz dodatkowe pytania zadzwoń lub napisz – chętnie odpowiem na wszystkie Twoje pytania i pomogę Ci przygotować się do pierwszej konsultacji.

work-3015484_1920

DZIENNICZEK ODŻYWIANIA

Przygotowanie dzienniczka odżywiania pozwoli mi na poznanie szczegółów związanych ze stylem Twojego życia i odżywiania. Dzięki niemu dopasuję plan żywieniowy do Twoich preferencji, przyzwyczajeń i rytmu dnia.
Dodatkowo pozwoli mi on na zlokalizowanie Twoich zasobów, które wykorzystamy do zmiany nawyków.

Podczas sporządzania dzienniczka weź pod uwagę:

  • Pory i ilość posiłków (w tym napojów).
  • Przybliżoną gramaturę produktów spożywczych.
  • Określ, który posiłek jest dla Ciebie najważniejszy w ciągu dnia
  • Spisz ulubione oraz najbardziej nielubiane potrawy i produkty
  • Spisz ulubione przekąski, zachcianki i pory dnia, w których się pojawiają
  • Przedstaw swoje upodobania smaków, przypraw, restauracji
  • Stosowane przyprawy i dodatki, np. ketchup, musztarda, majonez, jogurt, sos sojowy
  • Dolegliwości zdrowotne, np. żołądkowe (wzdęcia, kolki, uczucie pełności)
  • Czas poświęcany na przygotowanie posiłków i robienie zakupów spożywczych
  • Pory, częstotliwość i rodzaj aktywności fizycznej
  • Pora spania i długość snu
  • Nastrój w ciągu dnia
  • Poziom głodu i sytości

Kliknij, aby pobrać przykładowy dzienniczek odżywiania i aktywności fizycznej  formacie PDF do wydrukowania lub w formacie XLSX do wypełnienia online.

ANALIZA SKŁADU CIAŁA

Podczas konsultacji zrobię pomiary Twojego ciała przy pomocy specjalistycznego analizatora składu ciała.
Poznamy w ten sposób nie tylko masę Twojego ciała, ale również ilość wody, procent i rozmieszczenie tkanki tłuszczowej oraz mięśniowej w Twoim organizmie. Co więcej, dowiemy się, ile tkanki tłuszczowej zlokalizowało się wokół Twoich narządów wewnętrznych. Po konsultacji otrzymasz wynik analizy w formie elektronicznej i papierowej.
W celu wykonania bezpiecznego i jak najbardziej wiarygodnego pomiaru, zapoznaj się z poniższymi informacjami.

Przed pomiarem zwróć uwagę na poniższe informacje:

  • Ostatni posiłek/napój spożyj najpóźniej 2 godziny przed pomiarem
  •  Ostatni trening sportowy wykonaj najpóźniej 24h przed pomiarem
  •  Nie spożywaj napojów diuretycznych przed pomiarem
  •  Nie spożywaj napojów energetyzujących przed pomiarem
  •  Badanie wykonywane jest na gołe stopy
  •  Pomiaru nie można wykonać u osób, które posiadają rozrusznik serca lub inne wszczepione elementy elektroniczne/implanty
  •  Pomiaru nie można wykonać u kobiet w ciąży
  •  Pomiar podczas miesiączki może wpłynąć na przekłamanie wyników
obok analiza składu cia
obok wyniki krwi

OBOWIĄZKOWE BADANIA KRWI:

  • Morfologia krwi z rozmazem – obraz ogólnej kondycji układu krwiotwórczego i odpornościowego.
  • Odczyn Biernackiego – marker stanu zapalnego w organizmie.
  • Glukoza na czczo – sprawdzenie gospodarki cukrowej.
  • Jonogram (sód, potas) – sprawdzenie gospodarki wodno-elektrolitowej.
  • Profil lipidowy (cholesterol całkowity, LDL, HDL, trójglicerydy) – sprawdzenie gospodarki tłuszczowej

DODATKOWE BADANIA KRWI:

  • Ferrytyna – wykonaj, jeśli podejrzewasz u siebie anemię.
  • Metabolit 25-OH-D3 – wykonaj, jeśli chcesz ustrzec się przed powszechnie występującym niedoborem witaminy D3.
  • AlAT, AspAT – wykonaj, jeśli chcesz sprawdzić stan zdrowia swojej wątroby.
  • TSH – wykonaj, jeśli chcesz sprawdzić stan zdrowia swojej tarczycy.
  • Homocysteina – wykonaj, jeśli chcesz wykluczyć ryzyko chorób układu sercowo – naczyniowego.
  • CRP – wykonaj, jeśli chcesz sprawdzić, czy w Twoim organizmie toczy się stan zapalny.

Uwaga!
Powyższe badania dają ogólny obraz stanu zdrowia i wskazówki do dalszej diagnostyki chorób, którą należy skonsultować z lekarzem prowadzącym.