Puszysty omlet owsiany z borówkami i bakaliami

Puszysty omlet owsiany z borówkami i bakaliami

Poznajcie sposób na puszystego omleta owsianego, który jest jednocześnie lekki i sycący. Zaproponowane przeze mnie dodatki czynią z niego bombę witamin i antyoksydantów. Spróbuj zacząć od niego dzień, aby przekonać się, jak wpływa na samopoczucie fizyczne i nastrój.

DSC_0894

Składniki

  • płatki owsiane – 3 łyżki,
  • otręby owsiane – 1,5 łyżki,
  • jajo – 1 szt.,
  • mąka kokosowa, owsiana lub gryczana – 1 łyżka,
  • olej rzepakowy lub masło klarowane- 1 łyżeczka
  • borówki – garść,
  • jogurt naturalny/grecki lub twarożek – 1 łyżka,
  • rodzynki – 1 łyżka,
  • orzechy (dowolne) – 2 łyżki posiekanych,
  • soda oczyszczona – 1/3 łyżeczki,
  • przyprawy: cynamon, kardamon, szczypta soli.

Przepis

  1. Oddzielamy białko od żółtka.
  2. Żółtko miksujemy z płatkami, otrębami, szczyptą soli, mąką i sodą, stopniowo dolewając wodę do momentu, aż powstanie półpłynna konsystencja.
  3. Przyprawiamy cynamonem i kardamonem.
  4. Białko ubijamy na sztywno w osobnej miseczce, dodajemy do powyższej masy i delikatnie mieszamy.
  5. Rozgrzewamy na patelni łyżeczkę oleju.
  6. Wylewamy masę omletową.
  7. Przewracamy na drugą stronę, gdy boki omleta się zetną (ok. 2 minuty) i smażymy kolejne 2-3 minuty.
  8. Wykładamy na talerz, smarujemy serkiem lub jogurtem, posypujemy borówkami i orzechami.

Przepis (3)

 

Udostępnij post
Brak komentarzy

Zostaw komentarz