Sok jabłkowo – buraczany

Sok jabłkowo – buraczany

Masz chwilę wolnego i lubisz świeżo wyciskane soki? Jeśli tak, to zachęcam do wypróbowania kompozycji z buraka i jabłka. Jabłko dodane do soku z buraka przełamuje smak warzywa, dzięki czemu staje się bardziej orzeźwiający. Warto wiedzieć, że przepiękny kolor buraka świadczy o jego walorach zdrowotnych. Zawiera bowiem barwnik betalainowy – betaninę o właściwościach przeciwnowotworowych, przeciwbakteryjnych, przeciwwirusowych. Burak jest również bogatym źródłem kwasu foliowego, który jest głównym czynnikiem biorącym udział m.in. w procesie tworzenia się erytrocytów. Inne skarby w nim ukryte to: potas, wapń, żelazo, magnez, mangan, kobalt, witamina A, C oraz B1. Warto wypić taki eliksir na wzmocnienie odporności, poprawę trawienia, w profilaktyce przeciwnowotworowej, regulację cyklu menstruacyjnego, w trakcie leczenia niedokrwistości, jako element kuracji oczyszczającej.

 

logo2-1-2

Składniki

  • Burak – 1 sztuka
  • Jabłko – 1 średniej wielkości
  • Sok z cytryny – łyżeczka
  • Opcjonalnie: świeży imbir, miód lub ksylitol

Przepis

  1. Warzywa dokładnie myjemy.
  2. Buraka obieramy ze skóry.
  3. Dopasowujemy rozmiar składników do typu sokowirówki i przeciskamy.
  4. Do soku dodajemy sok z cytryny, aby przedłużyć jego trwałość.
  5. Najlepiej wypić sok od razu po przygotowaniu lub przechowywać maksymalnie 1 dzień w lodówce.

Przepis (3)

Uwaga:
– buraki zawierają dużą ilość kwasu szczawiowego, którego powinny unikać osoby z chorobami nerek i dróg żółciowych!
– sok może powodować wysoki skok poziomu cukru we krwi, więc należy zachować ostrożność w przypadku cukrzycy.

 

Udostępnij post
Najnowszy komentarz

Zostaw komentarz