Chia czy siemię lniane?

Nasionka chia (szałwia hiszpańska) robią furorę ze względu na swoje właściwości i wygląd deserów przygotowanych z ich użyciem. Nie bez powodu należą do produktów o niezwykłych właściwościach, tzw. SUPERFOOD. Przede wszystkim są naturalnym źródłem kwasów omega-3, błonnika oraz lignanów – fitoestrogenów mających korzystny wpływ na kobiecą gospodarkę hormonalną.

W sieci znajduje się mnóstwo obszernych artykułów na ich temat, więc żeby się nie powtarzać, to podam odnośniki poniżej. To, na co jednak chciałabym zwrócić uwagę, to POLSKI superfood – nasiona lnu (siemię lniane), które są o wiele łatwiej dostępne i tańsze, a mają o 20% więcej omega-3 od nasion chia i ok. 100 razy więcej lignanów.

Poniżej znajduje się porównanie obu roślinek, na podstawie którego nasuwa się wniosek:

Nie musimy zastanawiać się nad tym, które nasiona są bardziej cenne, ponieważ jedne i drugie mogą być urozmaiceniem naszej diety.
Nie musimy za wszelką cenę wybierać tego, co najlepsze, najzdrowsze, najbogatsze, najmodniejsze.
W zamian za to możemy skupić się na naszych osobistych preferencjach dotyczących smaku, właściwości, zastosowania, wyglądu, ceny czy konsystencji. Osobiście kieruję się większa zawartość wapnia, brakiem konieczności mielenia, walorami wizualnymi i konsystencją, więc wybieram nasionka chia.

chiavs-siemię

Więcej informacji na poniższych stronach:
Chia-szałwia hiszpańska a siemię lniane – które wybrać?
Nasiona chia vs nasiona lnu
Nasiona chia – 10 zdrowotnych właściwości
Siemię lniane – 6 zdrowotnych właściwości

Udostępnij post
Najnowszy komentarz

Zostaw komentarz