Kurczak z ryżem, pieczonymi warzywami i prażonymi nasionami słonecznika

Kurczak z ryżem, pieczonymi warzywami i prażonymi nasionami słonecznika

Bardzo prosta propozycja na urozmaicony pod względem witamin i składników odżywczych obiad. Tajemnica smaku tkwi w doborze przypraw i sposobie przygotowania. Zobacz, jakie to proste!

DSC_0619

Składniki

 

  • Ryż brązowy – 50 g,
  • Papryka żółta – 0,5 szt.,
  • Papryka czerwona – 0.5 szt.,
  • Filet z piersi kurczaka lub indyka – 100 g,
  • Jogurt naturalny – 2 łyżki,
  • Czosnek – 1 ząbek,
  • Nasiona słonecznika – 1 łyżka,
  • Olej rzepakowy – 1,5 łyżki,
  • Przyprawy: rozmaryn, wędzona papryka, kurkuma (szczypta), sól, pieprz.

Przepis

  1. Mięso pokrój w paski lub kostkę, przypraw solą i przełóż do miski.
  2. Dodaj jogurt i przyprawy, zamieszaj i odstaw do lodówki na min. 30 min.
  3. Rozgrzej łyżeczkę oleju na patelni. Smaż mięso na średnim ogniu ok. 2-3 min., a następnie dolej odrobinę wody  i duś pod przykryciem 15 minut.
  4. Ryż ugotuj według instrukcji na opakowaniu.
  5. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni.
  6. Warzywa dokładnie umyj, pokrój w cienkie paski, przełóż do miski i wymieszaj z łyżką oleju oraz rozmarynem i szczyptą soli.
  7. Wyłóż warzywa na blaszkę lub ruszt wyłożony papierem pergaminowym.
  8. Wstaw do piekarnika i piecz ok. 15 minut – do momentu, aż się zarumienią.
  9. Pod koniec pieczenia dodaj do warzyw nasiona słonecznika, aby je lekko podprażyć.
  10. Połącz składniki lub podaj osobno.

Przepis (3)

Udostępnij post
Brak komentarzy

Zostaw komentarz