Makaron ze szpinakiem, pieczonym kurczakiem i suszonymi pomidorami

Makaron ze szpinakiem, pieczonym kurczakiem i suszonymi pomidorami

Szpinak – albo się go kocha, albo nienawidzi. Często kojarzony z „bezsmakową papką” z dzieciństwa. Choć nie zawiera aż tyle żelaza, jak kiedyś sądzono, to mam kilka powodów, dla których go lubię. Oto one:

  1. Łatwość przechowywania.
  2. Prostota przygotowania.
  3. Duża zawartość antyoksydantów.
  4. Źródło magnezu, potasu i kwasu foliowego.
  5. Występujące w nim żelazo jest łatwo przyswajalne.
  6. Wysoka zawartość wody.
  7. Doskonała baza do koktajli owocowo-warzywnych.
  8. Zastosowanie w potrawach mącznych: naleśnikach, pierogach, ciastach, makaronach.
  9. Smakuje idealnie z dodatkiem czosnku, masła i/lub sera pleśniowego.
  10. Produkt niskokaloryczny.

Być może poniższy przepis sprawi, że szpinak częściej zagości w waszej kuchni.

makaronzeszpinakiem-1

Składniki

  • pełnoziarnisty lub kolorowy makaron (np. z dodatkiem bazylii i suszonych pomidorów) – 100 g,
  • filet z kurczaka – 100 – 150 g,
  • suszone pomidory odsączone z tłuszczu – 2-3 szt.,
  • ser feta lub jogurt grecki – 1-2 łyżki,
  • szpinak mrożony – 0,5 op.,
  • czosnek – 1 ząbek,
  • oliwa z oliwek – 1 łyżeczka,
  • masło – 1 łyżeczka,
  • przyprawy: oregano, gałka muszkatałowa, sól, pieprz.

Przepis

  1. Gotujemy makaron według instrukcji na opakowaniu.
  2. Rozmrażamy wstępnie szpinak i odsączamy z opakowania wodę.
  3. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni.
  4. Mięso przyprawiamy solą i pieprzem, a następnie zawijamy w folię aluminiową i wkładamy do piekarnika. Pieczemy ok. 25 minut.
  5. Wyciskamy czosnek.
  6. Na patelni rozgrzewamy oliwę i podsmażamy chwilę czosnek.
  7. Dodajemy łyżeczkę masła i dodajemy szpinak. Całość dusimy do momentu, aż woda wyparuje.
  8. Przyprawiamy całość szczyptą gałki muszkatałowej, oregano i pieprzu oraz mieszamy z jogurtem lub serem feta.
  9. Wykładamy szpinak na talerz, dodajemy na wierzch makaron, posiekane suszone pomidory oraz kawałki upieczonego kurczaka.

Przepis (3)

Źródło:
Normy żywienia człowieka. Podstawy prewencji otyłości i chorób niezakaźnych, red. Jarosz, Bułhak-Jachymczyk

Udostępnij post
Brak komentarzy

Zostaw komentarz